یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۳۴:۲۱

گاز ترش وارد دومین ردیف تصفیه پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ شد

باشگاه خبری فراساحل: مجری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس‌جنوبی از ورود گاز ترش به دومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، حسن بویری از ورود گاز ترش به دومین ترین پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات شیرین‌سازی و رطوبت‌گیری گاز در این ردیف شیرین‌سازی (ترین) در حال انجام است، که با رسیدن به شرایط استاندارد و پایداری تزریق گاز به خط لوله سراسری هفتم آغاز می‌شود. وی با اشاره به آمادگی کامل کمپرسور و تاسیسات تزریق کننده گاز تصفیه شده در ترین دوم پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی به خط لوله سراسری گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا ١٠ روز آینده گاز ترین دوم به خط لوله سراسری تزریق شود. مجری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس‌جنوبی با یادآوری بهره‌برداری از ترین نخست این فازها در اواخر دی ماه امسال با ظرفیت تولید روزانه ١٠ میلیون مترمکعب گاز، گفت: با بهره‌برداری از ترین دو، تولید گاز در این فاز به حدود ٢٠ میلیون مترمکعب می‌رسد، تا بخشی از سوخت زمستانی کشور را تامین کند.

وی همچنین درباره حادثه آتش‌سوزی در خارج از محدوده پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی در هفته گذشته گفت: این آتش‌سوزی مربوط به ضایعات عایق کاری خط لوله استفاده پیمانکار اجرای بوده که پس از آغار حریق در کمتر از یک ساعت آتش مهار شد، ضمن این که این حادثه هیچ‌گونه ارتباطی با تجهیزات پالایشگاه این فاز نداشته است. اجرای ٢,٥ میلیون اینچ قطر خط لوله، ٣٥ هزار مترمربع ساختمان غیرصنعتی، ٥٠ هزار تن سازه فلزی و ٦ هزارکیلومتر کابل‌کشی و ابزار دقیق از جمله کارهای صورت گرفته در فازهای ١٧ و ١٨ است. درعین حال ٩٠ درصد از کارهای مهندسی، ١٠٠ درصد کارهای اجرایی و ٥٠ درصد از متریال به کار رفته در این فاز از سوی شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی صورت گرفته است.

اجرای پروژه فازهای ١٧ و ١٨ با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠  هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد از سال ٨٦ آغاز شد؛ در سال ٩١ این پروژه ملی در فهرست طرح‌های مهر ماندگار دولت وقت قرار گرفت تا با متمرکز شدن فعالیت‌ها و تخصیص منابع مالی تا پایان دولت دهم (مرداد ٩٢) به بهره‌برداری برسد، اما این مهم محقق نشد. در دولت یازدهم با اولویت‌بندی فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی، فازهای ١٧ و ١٨ این میدان در میان فازهای اولویت نخست برای توسعه قرار گرفت. فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی بوسیله کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی (IOEC)  به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد دردست اجراست.



  کد خبر : 528
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :